Zmiana danych na wyniku genetycznym bądź certyfikacie
Z miesiącem styczniem 2017 roku zmieniły się zasady dotyczące ewentualnych zmian dotyczących danych na wyniku genetycznym bądź certyfikacie.
Nowe zasady uniemożliwiają zmianę imion zwierząt, jeżeli na zleceniu badania było podane imię „domowe” zamiast imienia z rodowodu, dodawanie identyfikatorów zwierzęcia, takich jak chip lub tatuaż.
Zmiany błędnie wpisanych na zleceniu danych możliwe są tylko na podstawie pisemnego dokumentu od lekarza weterynarii i dołączonej kopii rodowodu.
W przypadku otrzymania zlecenia od hodowcy, po zamknięciu wyniku nie ma możliwości wprowadzenia żadnych zmian.
Stąd zwracamy się z wielką prośbą do Państwa, aby przysyłając materiał w kierunku badań genetycznych, dołączali Państwo do materiału czytelnie i szczegółowo wypełnione zlecenie badania, zawierające wszystkie dane, które mają się znaleźć w wyniku i certyfikacie. Najlepiej dołączyć jest skan rodowodu.
Zmiana cen certyfikatów
Kolejna zmiana dotyczy cen za certyfikaty.
Do końca stycznia obowiązuje jedna cena (45zł brutto) za kilka certyfikatów dla jednego zwierzęcia, jeżeli badania były wykonane jednocześnie. Zasada ta pozostaje w przypadku badań wykonywanych jednocześnie, ale nie w przypadku tzw. pakietów genetycznych.
Od lutego 2017 roku, w przypadku badań wykonywanych w pakiecie cena za certyfikat jest przemnożona x ilość testów w pakiecie do których jest wystawiany certyfikat.
Zniesione zostają też rabaty do testów genetycznych związane z przynależnością hodowcy do związku kynologicznego lub felinologicznego.
Certyfikaty i dokumenty wyjazdowe
Zmianie ulegają też zasady dotyczące korekty danych na certyfikacie wyjazdowym dotyczącym poziomu przeciwciał przeciwko wściekliźnie oraz oryginalnych wyników z badaniami na wyjazd np. do Australii, RPA. Ewentualne korekty tych dokumentów na skutek błędnie wypełnionego zlecenia, będą skutkowały opłatą w wysokości 45 zł brutto.
Duplikat certyfikatu można w dalszym ciągu uzyskać bezpłatnie.